Lopate

Blog po meri ljubitelja lopate

субота, 16. април 2011.

Kontraverze u vezi lopata


                 Postoje mnoge kontraverze i razne afere u dugoj i bogatoj istoriji lopatarstva. Jedan od događaja koji je imao najviše uticaja na dalji razvoj ove grane filozofije je rasprava o strukturalizmu, koja se vodila između Charls Darvin-a i Mao Zedong-a. Počelo je tako što je Darvin rekao Maou da mu se ne sviđa njegova lopata jer je crvene boje. Naknadno je izjavio da ne može više da trpi njegovo odsustvo smisla za estetiku. Mao je bio uvređen i tako započeo svoju struju neo-strukturalizam koja ima skroz drugo značenje od dosadašnjeg strukturalizama.


                Po Darvinu, strukturalista je čovek koji je prevashodno   zainteresovan za strukturu stvari, pa tek onda njihovu namenu. Primera radi , Darvin bi rekao da lopata sa slike nije lopata, zato što nema strukturu onoga što on voli kod lopate. Nema drvenu dršku, metalnu boju kašike itd. te je ne želi priznati lopatom, bez obzira hteo da lopata njom ili ne. Dok je kod Maoa preovladavala njihova namena, dok je struktura estetski dodatak, zaslužan za kanalisanje čovekovih emotivnih pražnjenja. Do najvećeg incidenta je došlo kada je Darvin na samitu u Ženevi 1932. godine, isprovociran Maovim otcepljenjem, nazvao Maovu lopatu prostitutkom u svetu alatki za obradu zemlje i zatražio njihovu zabranu.

        Ukratko, to je podela na Darvino-strukturalizam i Neo-strukturalizam koji nemaju nikakve veze sa strukturalizmom koji se razvio u Francuskoj izmedju 1950. i 1960. godine nove ere. Iako se do danas smatra da su najveći akteri pomaka u shvatanju ovog pitanja Darvin i Mao, postoje i oni koji misle da to sve ne bi bilo moguće bez Dr.Emmett Brown-a koji je učinio putovanje kroz vreme mogućim.                                                 

3 коментара: